Malgrat haver enviat al seu escuder Joan Pluna a Madrid a intentar esbrinar la situació del pas del TAV per Girona, el neguit i els nervis segueixen estant presents a l’alcaldia gironina.
La veritat és ben diferent, a dins el Ministeri estan acollonits davant el problema i la dificultat que planteja el pas per la ciutat de Girona, encara maleeixen el dia que el PP va tenir la genial idea de llençar la proposta de soterrar el TAV sense ni tant sols haver-se encomanat a ningú, tant sols pel fet de llençar una proclama merament electoral.
En aquest moments el cost de soterrar el TAC, el tren convencional i la corresponent estació és calcula en més de 2.000 milions d’euros, però el que el fa més preocupant pels tècnics son les dificultats tècniques del terreny a Girona, ho van advertir ja fa temps els experts i el cost real podria arribar a ésser un pou sense fons.
El problema que tenen la gent del Ministeri és la proximitat de les eleccions municipals que els hi dona molt poc marge d’actuació, i aquesta és a la vegada la gran por que tenen a l’alcaldia de Girona, la Pagans i el seu equip, que Madrid replantegí la situació.
Pel propi Ministeri, qualsevol altre opció seria millor, i d’opcions ni han, que a més amb una explicació raonable serien molt més entenedores, tot gironí sap i sofreix les dificultats per arribar al centre de Girona, si ens imaginem un cop feta l’estació al centre, el que comporta l’arribada del TAV i el tren convencional pot convertir Girona en un caos total.
Potenciar una estació real a l’aeroport de Girona, retirar el viaducte actual del tren, i establir una xarxa de tramvia o transport modern a tota l’àrea urbana de Girona que pogués connectar a la futura xarxa de les Gavarres seria un opció millor i molt més racional. Les inversions han de ser fetes pensant amb el territori i no per salvar una alcaldia socialista.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
7 comentaris:
Seria sens dubte una millor solució, és un greu error passar per dins de Girona.
Cal obrir un debat ciutadà,
ideologicament podeu ser bons, ara amb infrastructures ferroviaries esteu desfasats. La pregunta seria heu anat a Paris en TGV o a qualsevol capital de frança a on estan la majoria d'estacions al centre.
pero girona no es paris,lyon, gi es diferent, agafara el tren mes gent de fora que no de dins
Amic anònim, em sap greu, però Girona no és París. París té 5 milions d¡habitants, i Girona 89000.
Per favor, aquest gironisme cutre fot pena. Fem un metro?
Es pot estudiar la possibilitat de fer l'estacio del TAV fora de Girona. Però, què fem amb la línia convencional ? Mantenir el viaducte ? . Em sembla que seria un avanç molt important per a la ciutat de Girona fer-lo desaparèixer
La gràcia dels trens, a diferència dels avions, és que connecten ciutats i no aeroports! Seria un greu error fer l'estació a l'aeroport. El que cal és soterrar les línies, fer l'estació intermodal al centre, on conflueixin trens d'alta velocitat, regionals, rodalies, tramvia i autobusos.
Si s'estableix un sistema de transport públic eficient, l'estació al centre de la ciutat és la millor garantia per avançar cap a un model de ciutat mediterrània i europea. Fer l'estació a l'aeroport és avançar cap a un model de ciutat americana, dispersa, impersonal, basada en urbanitzacions i sense contacte humà. Amb quin model ens quedem?
És un error tirar el viaducte. A cas no heu vist la gran problemàtica que hi ha entre els veïns del barri de Sants de Barcelona a causa del túnel ferroviari que passa per sota la ciutat?
Jo deixaria el viaducte perquè fa maco veure passar els trens i perquè el seu enderrocament complet tindria un pressupost que Girona no es pot permetre. Que Girona no és Barcelona ni Madrid ni París!!! A veure si ens enterem!!!
Lo millor és fer només el túnel soterrat del TGV i deixar la línia convencional com està!!!
Publica un comentari a l'entrada